Content marketing

Content marketing - SEO, Web, Adwords og Sociale medier

Med internettets større og større indvirkning på folks hverdag har reklamebranchen ændret sig meget. I dag bruger man stort set ikke envejskommunikation, men derimod er tovejskommunikation i frembrud. Dette er, hvor kundeemner rent faktisk udfører en handling med det samme i form af online annoncer. Oftest finder kundeemner dig gennem dit indhold via søgemaskiner som google, sociale medier eller andet online markedsføring. Derfor er det også vigtigt at vise produkter, som vækker interesse, uanset hvor i købsprocessen kundeemnet må være. Dette handler content marketing omkring. I dag har man sågar en kommunikationsmodel, AIDA, som beskriver hvordan man skal gøre det, og i hvilket række følge, nemlig: attention, interest, desire og action.

Det er rigtig vigtigt, hvis man har en hjemmeside, at denne bliver set, og er synlig for de rigtige kunder. Dette har man et begreb til at beskrive, nemlig visibility. Når man prøver et øge en hjemmesides visibility, så taler man ofte om Display annoncering eller Facebookmarkedsføring . Display annoncering er, hvor man specificere sine reklamer, altså gøre dem mere målrettet mod den rette målgruppe. Man kan for eksempel målrette sine annoncer indenfor emner, demografi, geografi og meget andet. Dette sikre, at man får mere visibility ved en målrette kundekreds. Desuden kan man dette på alle platforme, så der ikke er nogle begrænsninger.