Kundeoptimering

Med en trafikløsning bliver dine produkter og ydelser synlige både på  Google, men også på andre søgemaskiner sim Bing, Yahoo m.fl.

Fasthold dine online kunder
Nyhedsmail, kundeklub og sociale medier, er væsentlige elementer for kundefastholdelse.
Styrk kunderelationer og optimere omsætningen, typisk er det både lettere og billigere at skabe salg til eksisterende kunder, end til nye kunder.

Søgemaskiner-hvorledes ?

Markedsføring i søgemaskiner/Google er baseret på keywords med baggrund i en søgeordsanalyse , som er de ord og fraser brugerne anvender for, at finde din hjemmeside og dine produkter. Dine kunder finder dig ikke ved at søge på firmanavn, men derimod ved at søge på de behov, din virksomhed kan dække hos dem. Det handler altså om at afdække, hvilke keywords dine mulige kunder benytter, når de søger på nettet, Derefter skal din hjemmeside programmeres til at stå højt på søgeresultaterne på Google og andre søgemaskiner.

 Annoncering eller søgemaskineoptimering

På søgeresultatsiderne på Google har man 2 typer ad visninger:

 1.)    Sponsorerede links eller PPC annoncer (Pay Per Click)

Vises normalt i højre side af resultat-siden i søgemaskinen (Google) + toppen af resultat-siden

Placering afgøres af hvor meget man vil betale pr. klik.

 Optimering: Forbedre klik priser og konvertering

 

Ved Google afgøres din PPC pris/annonce placering også af hvor god din Google Quality Score er. Denne Quality Score  omfatter bla. en kvalitetsvurdering af din hjemmeside, dine landingspages, annonce kampagnen, annonce teksten og dine keywords.

2.)    Søgemaskineoptimering eller SEO (search engine optimatiszion)

Den placering din hjemmeside naturligt har i søgemaskinen (organiske søge resultater)

Vises normalt i venstre side af resultat-siden på søgemaskinen.

Placeringen afgøres af søgemaskinen´s parametre for hvorledes den placerer og rangordner hjemmesider.

 Optimering: Påvirke søgemaskinens parametre for, hvorledes de organiske placeringer fremkommer.